vrijdag 24 augustus 2007

Vis op vrijdag

Staat op mijn -laatst teruggevonden- kaft te lezen die ik steevast naar school meezeulde toen ik 14 jaar was:

The Cure, dEUS, Oasis, Radiohead, Bush, Suede, Soul Asylum, Ugly Kid Joe, Therapy?, Spin Doctors, Smashing Pumpkins, REM, Fun Lovin' Criminals, Moondog jr, Nada Surf, Dog Eat Dog, Prodigy, Manic Streeet Preachers, Tool, Bon Jovi, Lemonheads, Rage Against The Machine, Primus, Blur, Metallica, Pearl Jam, Dinosaur jr, Blind Melon, The Presidents of the USA, Silverchair, Guns 'n Roses, Soundgarden, Bryan Adams, Sheryl Crow, Live, Alanis Morissette, Weezer, Garbage, Underworld, Boyzone, The Cult.

Boyzone???

Toen ik een jaar of 8 was vond ik Margriet Hermans best wel cool, zeker na die handtekening van haar op m'n arm. En ik was zwaar fan van Sanne. (Erik kon me niet zo boeien, maar die nam ik er maar bij.) Ik schreeuwde het uit van de daken samen met Toast. Mijn favoriete cassette stond vol met melige jaren '60 en '70-liedjes à la Ma Baker van Boney M, Mr Tambourine Man (niet de Dylan versie, maar die van The Byrds), Sylvia's Mother en Una Paloma Blanca. Mijn muzikale smaak is dus niet altijd zo hoogstaand geweest als de laatste jaren. *ahum*

Maar toch... Boyzone. What was I thinking?



Wat zijn jullie muzikale (jeugd)zondes?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Muzikale jeugd'zondes'? Als kind hield ik van schlagers en zo (echt) en dat evolueerde naar "typische hitparademuziek", en als je weet dat dat in de verschrikkelijke jaren '80 was, dan weet je genoeg. Gelukkig heb ik daarna goeie muziek ontdekt (waardoor ik ook een hekel heb aan de eighties revival).

Anoniem zei

Voor mij is het allemaal begonnen met, hou u vast, 2 Unlimited, Culture Beat, Inner Circle, Snow.

Ik ben nog altijd eeuwige dank verschuldigd aan de klasgenoot die mij in '93 een gekopieerde cassette (old school!) met In Utero van Nirvana bezorgde. Sindsdien ben ik op het rechte pad beland en gebleven.

Ik heb nu nog wel een voorliefde voor kitsch en Vlaamse schlagers. Zo gaat de muziek van Laura Lynn en aanverwanten er vlot in bij mij.

Anoniem zei

ik vrees dat mijn muzikale jeugdzondes nog altijd gewoon doorlopen. hehe. maar mijn ergste muzikale dieptepunt is toch de aankoop van de single 'diep' van get ready.
gelukkig was jij toen al mijn vriendinnetje en heb ik ook goeie muziek ontdekt. :) want dat lijstje van op uw kaft komt me zeer bekend voor. :)

babs zei

@ xy: Maar ik hou van de jaren 80 :-D.

@ fILLE: En Zino&Judy-kleren? ;-)

@ beate: En niet te vergeten, ik heb ooit nog eens een handtekening van Get Ready gevraagd voor jou! (maar ik had ze dus wel zien optreden, dus dat is even erg :-))

Anoniem zei

ik was het zelf al vergeten. maar moest je dat nu echt hier zetten??? there goes my credibility!! ;)

Anoniem zei

Snow, Vanille Ice, Kinderen voor Kinderen... De ommekeer is gekomen via een cassetje van Faith No More. De vriend die me dat geleend heeft ben ik eeuwig dankbaar!

Maar toch, als Wham! me via de radio wakker maakt om te Go Go-en, ben ik plots niet meer te houden. Tot grote ergernis van de meeste mensen die dan de pech hebben in mijn buurt te zijn.