zondag 26 augustus 2007

jeugdsentiment

Klein ventje van 'n jaar of 7 in de winkel, terwijl hij batterijen aan het uitzoeken was, tegen zijn vriendinnetje: Hé, deze moeten we nemen: Duracell! Want die gaan langer mee.

Help, we worden gebrainwashed door de reclame!

Maar ik niet hoor. Nee, ik niet. Sinds ik gemerkt heb dat mijn lieftallige kleren altijd krimpen in de was als ik zo-schoon-zo-fris-zo-zacht-Silan gebruik, ben ik resoluut weer overgeschakeld naar een goedkoper wasmiddel. Maar nu ik die nieuwe Dreft-uit-liefde-voor-je-kleren-reclame heb gezien, twijfel ik toch weer lichtjes. Ik wil namelijk ook met mijn perfect kleurvaste en onkrimpbare rode jurkje tussen de bloemetjes komen uitpiepen en op een vilten paadje huppelen.

Goh, hoe huiselijk ben ik, zo bloggen over waspoeders en al.

Maardus. Reclame. Ik heb goede herinneringen aan reclame. Wie kent nog het 'Er valt een eikel uit de boom, die lijkt sprekend op je oom, Yogho Yogho'-deuntje? Of: Fresh goes better, Mentos freshness, fresh goes better with Mentos fresh and full of life, *Mentos, the freshmaker*! En: Even apeldoorn bellen. Dat verdient een bloemetje, een bloemetje. Ik had het noooooooit mogen wassen op 60 graden!


En nu we toch over waspoeders bezig zijn: deze van Dreft is best grappig. (@1:45)


Die van Dash: minder. (@4:28)



Ach, waar is de goede oude tijd. Toen Twix nog Raider was, en mama de was nog deed.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

die van bergasol is anders ook niet mis ;-) en captain iglo, ik vroeg me onlangs af waarom we die mens nooit meer op tv zien.

Anoniem zei

hij is dood. Voedselvergiftiging.

Een tip om het krimpen tegen te gaan: kleren op 'kort' wassen ipv de volle duur. Ze zijn even proper (tenzij je ze extreem smerig maakt vooraleer ze te wassen)en het verbruikt minder water. Wat dan weer goedkoper is.

Help, ik klink als een huisvrouw.

babs zei

Nooit 'huisvrouw' zeggen. 'Domestic goddess' klinkt stukken beter :-).

En helaas: ik maak mijn kleren dus extreem smerig. Ik knoei. Veel :-).

Anoniem zei

als 'domestic goddess' (hemeltjelief... ;-) ) kan ik zeggen dat ik twee dochters heb die hun kleren ook smerig maken. En toch, op kortwas... Geloof me! Ik was wel met dashwastwitterdanwit.
En sinds de kortwas nog maar zelden gekrompen kleren. Buiten die van de kinderen, maar ik vrees dat dat is omdat ze te rap groeien. En dat overkomt jou toch niet meer, hé! :-) Hiep hiep!

Anoniem zei

dixan lavendel, gecombineerd met wasverzachter van silan lavendel geeft een mooi resultaat! En niet te warm wassen of course!!! :-p

Anoniem zei

Ook een goedkoop trucje op grootmoeders wijze: smeer bruine zeep op de vlekken. (van d'or bijvoorbeeld)dan zijn ze echt verdwenen!
Ik heb ook al van die vlekkenstiften of -rollers opgemerkt in de supermarkt. Blijkbaar iets wat je over een vlek moet doen als je ze net maakt en dan zou die moeten verdwijnen zonder wassen. Maar ik heb het zelf nog nooit uitgetest.

Oh wat klinken we allemaal zo huishoudelijk! :)

Anoniem zei

"Ach, waar is de goede oude tijd. Toen Twix nog Raider was, en mama de was nog deed."
... en alles nog zo simpel was as kvraagetaan. :-)
Grts, JB

Ruud Steltenpool zei

De woorden uit die Dreft slogan kan je ook van volgorde veranderen tot:"kleren uit voor je liefde"