donderdag 27 maart 2008

(Wijvenweek) Mijn huishouden.

Behalve de zin 'het heeft hier precies lelijk huisgehouden', is er eigenlijk niet bepaald veel dat ik van mijn huishouden kan zeggen.

Ik ben zo iemand die -als ze al eens sporadisch opruimt- het er een dag later weer kan laten uitzien alsof er een tornado geweest is. En een aardbeving daarenboven.

Ik doe bijna nooit de afwas. Soms koop ik plastic bestek en bordjes, want die kan ik zomaar weggooien. (Ter compensatie steun ik Greenpeace elke maand.)

Als ik iets gebruik, en niet meer nodig heb, gooi ik het soms gewoon op de grond. Ik smos trouwens ook erg veel. Dat laat ik vaak gewoon liggen. Als ik op een gegeven moment met mijn kousen in de vieze smurrie sta, weet ik dat het tijd is om op te ruimen.

Strijken doe ik niet. Een droogkast en heel goed vouwen, da's de truc.

Gisteren heb ik gemerkt dat, als je een aluminiumbakje, met bijvoorbeeld zalmlasagne, opwarmt in de microgolfoven, en je stopt er iets bij van glas, een glazen kom bijvoorbeeld, het glas zo heet wordt dat het een warme rode gloed krijgt, en op bepaalde plaatsen zelfs vloeibaar. Glasblazen is nu perfect mogelijk. Ik heb ook gemerkt dat het glas, als de microgolf weer uitgezet wordt, na een tiental minuutjes spontaan gaat barsten. Een riskante onderneming, dit allemaal, maar ontzettend leerrijk.



Nee, ik bedoel: er is veel dat ik kan zeggen over mijn huishouden, maar ik denk dat zwijgen soms verstandiger is.

6 opmerkingen:

dM3 zei

ik denk gewoon dat er iemand reteveel tijd heeft deze vakantie :P

Anoniem zei

Haha! Ik heb heel hard moeten lachen om dit stukje: zwijgen is inderdaad soms beter ;)
Heb overigens ook heel hard om de andere stukjes die je geschreven hebt moeten lachen!

boskabout zei

Aha, ge stelt zelfs wijsheid ten toon. Komt dat met de leeftijd, of is dat aangeboren? :-)

Anoniem zei

zwijgen is in uw geval idd beter. :)

babs zei

@ boskabout: is dat een retorische vraag? :-)

boskabout zei

@babs: mijn vraag was even retorisch als jouw vraag/antwoord :-). Wat niet wil zeggen dat je niet mag antwoorden op een retorische vraag (but that would be living on the edge ;-)).