zondag 16 maart 2008

Van mij. Niet van jou.

Veel komt er niet meer uit tegenwoordig. Dat merk ik ook wel. Af en toe wel, maar dan is het zo weer weg. Doe ik alsof het nooit bestaan heeft. Alsof het nooit een naam had. Maar vanbinnen zit er onvoorstelbaar veel. Er zitten letters, woorden, zinnen, alles mooi opgedeeld in alinea's van losse flarden. Er zijn boeken, en ze kunnen zelfs verfilmd (maar het boek blijft beter.) Er zit veel, zoveel, dat het soms te veel wordt. En dan klap ik toe. Het is maar dat u het weet. Dat er een boek is, ergens. Maar niet hier. Nooit meer hier.

Dacht ik. En toen niet meer.

Ik ben een hoofd vol gedachten en een lijf vol vragen zonder antwoord. Ik ben een wandelend cliché. Het is de uitzichtloosheid die me blind maakt voor al het moois. Het waait aan me voorbij, en ik zit vast. Vast in het gat dat ik zelf ben, dat ik eigenhandig gecreëerd heb. En er is niets mis, behalve alles.

Schreef ik. Bha, en het is helemaal niet waar. Het is anders.

Geloof niet in mijn leugens. Ze zijn er om mij beter te voelen. Geloof niet in mijn woorden. Je leest ze anders, en ik bedoel ze verkeerd. Geloof niet in mijn vrolijke glimlach. Het is verdomme niet waar! Wil ik roepen. Maar ik doe het niet.

Want soms is het wel waar. Begrijp mij niet.

Ik wil

Ik kan

Ik






Wiste ik.

Laat anderen maar uitleggen hoe het voelt.

'You write such pretty words, but life's no storybook. Love's an excuse to get hurt.'
Klinkt het door mijn luidsprekers.
(wat is een ander woord voor boxen?)
Ik vind 'luidsprekers' een gek woord. Mooi, maar het past niet bij wat het feitelijk is.

Ik vind de juiste woorden niet meer.

Ach.
Ik ben oké. Daar houden we het bij.
(En ik vind jou ook leuk hoor.)

Ik ben oké.
Alles is goed.
Geloof wat je wil.
Lees wat je denkt.
Denk dat je weet.
Weet niks.

Moeha!



(Ik las dit zonet voor aan Maarten. Hij noemt het literaire diarree, en zei dat hij niet wist wat ik zonet gezegd had. En of dat de bedoeling was? Nee. Maar -aaaaargh- ik weet het ook niet hoor.)

Voelen jullie je soms ook zo? Chaotisch helemaal in orde :-).

7 opmerkingen:

Annelies zei

Ja hoor.
En ook zoals je schreef ik je smsje.

Annelies zei

Verbeterd: En ook zoals je schreef IN je smsje. Oeps.

Anoniem zei

chaotisch helemaal in orde. check.

:-)

btw, chaos-beeb, vind in dat mooie hoofd van jou eventjes de tijd om mij te laten weten of je de 24e naar mijn verjaardagsfeestje komt. aub. :-)

Anoniem zei

Word ik vrolijk van (in a nice way)
Ik ben blijkbaar niet de enige met problemen (mentààl, niet in diarree-vorm)
Hm. Succes ermee! ... en bedankt

Anoniem zei

je gedachten lopen als een thc-feestje door m'n hoofd beeb...

Anoniem zei

ik vind zelf ook zelden de juiste woorden, anderen (zangers) kunnen dat beter beschrijven voor mij en daarom wil ik je een quote delen (van stereophonics) die volgens mij een beetje weergeeft wat jij in die lange tekst bedoeld.
i'll tell another lie for you
i tell what you wanna hear,
but that don't make it true..
Het is alvast mijn quote van de week...
En ja soms geraakt er zelfs in mijj chaotisch-zijn orde... (maar nu nog niet)

Anoniem zei

fijn dat iemand anders er in is geslaagd om het voor mij te beschrijven.

Er is niets mis, behalve alles.
Geloof niet in mijn woorden. Je leest ze anders, en ik bedoel ze verkeerd.

Die twee zinnetjes geven me het gevoel dat het te vatten is, al dan niet door mij.