zaterdag 22 maart 2008

Met één been op de stoep...

Als ik nog voordat het licht op rood springt kan oversteken, heb ik een goed rapport. Als ik die fietser inhaal voordat hij bij de volgende straat is, dan is Hij *zwijmel* ook verliefd op mij . Als ik mijn ogen gedurende twintig stappen dicht kan houden zonder ergens tegenaan te lopen, dan... (heb ik veel geluk.)

M&M's en ander kleurrijk snoep rangschikken op kleur én aantal: 1 gele, 2 rode, 3 groene, 4 bruine.
En één rode M&M als laatste bewaren.

Telkens een tegel/trap overslaan als je aan het wandelen bent: deze wel, deze niet, deze wel, deze niet... Of twee tegelijk, extra moeilijkheidsgraad.

Nog mensen die vroeger een ietsiepietsie obsessief-compulsief waren? :-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

obsessief-compulsief is my middle name :-)

Anoniem zei

vroeger...? :-)

voor ik ga slapen, zet ik mijn wekkerradio op. 1 klik is een gewone 'tuut', 2 klikken is radio. en ik moet altijd dat 3 keer doen eer ik zeker ben dat het op radio staat.

of als ik ga slapen, moet mijn ogen gelijktijdig dicht gaan. soms kan ik wel 20 keer knipperen eer het goed is voor mij.

whoeps. :-)

Anoniem zei

Obsessief-compulsief is cute (zolang je niet rijp bent voor een psycholoog/chiater)

Ik heb ook zo mijn trekjes :d

elke zei

Ik herken dat precies wel.
Toen ik van school naar huis reed met mijn fiets slalommen tussen de streepjes die het fietspad afbakenden. 1 streepje, 2 streepjes, 3 streepjes, 4 streepjes, enz...
En als ik miste moest ik helemaal opnieuw beginnen. Wonderlijk dat het ooit nog goedgekomen is. Of niet...

Linn zei

Herkenbaar. Dat liedje voor Kinderen voor Kinderen is dan ook een van mijn favorieten. :)

Anoniem zei

vroeger? Ik ben dat nu nog, en niet een klein beetje. Tegels overslaan, altijd in het midden van een tegel lopen, nooit op twee tegels tegelijk.

Als voetballer liep ik nooit op een witte kalklijn, ik liep er steeds over.

's avonds in bed maak ik ritmische bewegingen met tenen, voeten en beenspieren. Ik stop pas als een volledig ritme is afgewerkt. Dit tot grote frustratie van de bedpartner.

Als ik de gitaar vastneem zal ik steeds hetzelfde akkoord spelen vooraleer ik begin, anders loopt het fout.

Volgens mij houdt dat manisch compulsief gedrag je brein steeds bezig wat je intelligentie alleen maar kan ten goede komen. Zolang je geen rain man bent is het OK.

En nu tien keer met de ogen knipperen en ik kan op 'reactie publiceren' klikken.