maandag 22 oktober 2007

vlwssn

Ik zit de laatste tijd met de piepers. Ik heb het benauwde gevoel dat ik volwassen aan het worden ben. Echt vies volwassen. Ik hou namelijk helemaal niet van volwassenheid. Geef mij wat kleurpotloodjes, een boekje, een vieruurtje en een chocomelkje, en ik amuseer me te pletter. Laat mij maar lekker kind zijn. Ik wil puberen, rebelleren, onverantwoorde dingen doen, en de hele nacht dansen. Niet nadenken over grotemensendingen als werken, wonen, trouwen, kinders en impotentie. Ik ben geen huisje(hypotheek!)tuintje(grasmaaien!)kindje(poepluier!)persoon. Oh nee! Ik ben Peter Pan, de vrouwelijke versie, zonder vliegkunsten en gekke maillot. Ik ben Pippi Langkous, met kousen die nooit matchen en pluishaar. Ik ben Carrie Bradshaw uit Sex And The City, behalve in het laatste seizoen. Ik ben Joey uit Friends. Ik ben dartel en fladder en onbezonnen. Dàt ben ik.

Maar het liep anders. Plots kreeg ik jobaanbiedingen, echt werk, een vaste woonplaats, rimpels. Ik doe tegenwoordig koedie-koedie als ik baby's zie. (Ojee, moedergevoelens.) Ik vind het ook eens gezellig om een avondje lekker thuis te vertoeven. (Yeah, bankhangen.) Mensen spreken mij tegenwoordig aan met 'mevrouw'. (Zie: rimpels.) Ik bekijk mannen niet meer als lustobjecten, maar als potentiële echtgenoten die mijn was en strijk zouden kunnen doen. (... grijns) Ik heb zorgen, verplichtingen, keuzemogelijkheden, structuur, verantwoordelijkheden. (En macht, moeha!) Over drie maanden word ik 27, terwijl ik vorig jaar nog gewoon lekker onbezorgd 18 was, toch? Ik kan er niet meer onderuit. Ze hebben mij te pakken. Ik word ouder. Ik word volwassen. Ik word gewoonweg onvoorstelbaar saai. Jakkes.

Ach, over een jaar of vijftig ben ik bejaard. Op welverdiend pensioen, waarschijnlijk gescheiden of weduwe, mijn kinderen het huis uit, en is het allemaal achter de rug, het volwassenworden. Dat is hoopgevend. Ik kijk er al naar uit.

7 opmerkingen:

Marty zei

Wanneer gaan wij trouwen?

Marty zei

Wij zouden zo een knappe kinderen voortbrengen!

Anoniem zei

en op je 90e mag je weer luiers aan en doen ze koeliekoelie tegen jou. En dan wil je het niet meer... Of besef je het niet meer...
(schone vooruitzichten biedt het leven toch, hé)

Janne zei

Ouder worden, uiteraard: doet iedereen
Maar saai worden? Dat doe je nooit

Ga dat maar andere mensen wijs maken :)

Anoniem zei

aaaach, denk zo: vrouwen zijn op hun 35e op hun seksueel hoogtepunt. alvast iets om naar uit te kijken. ;)
en of we nu oud worden of niet (jaahaaa, 2 maanden na jou is het aan mij om 27 te worden...): volgende week vrijdag gaan we flink swingen in vorst. allee, voor zover je op arcade fire kan swingen... ;)

Anoniem zei

Ik ben akkoord met Janne. :)
Jij bent een van de meest bruisende mensen die ik ken.

En volgens mij word jij later (waarmee ik bedoel vele decennia later) de ster van het rustoord :D
X

Anoniem zei

ik snap je punt, ik word er ook mee geconfronteerd en ben zooooo gelukkig dat ik meestal minimum een half jaar jonger ben dan de meeste vrienden van mij... Ik vraag me ook soms af hoe is het allemaal zo snel kunnen gaan (en verdomd dat klinkt al oud), maar hey ik vind het nog steeds fijn om er te zijn (klinkt al kinderlijker é hihi)
en btw de Carrie kunt ge nog 8 jaartjes zijn (volgens de reeks is ze dacht ik 35 voor ze aan trouwen enzo dacht)