donderdag 17 april 2008

fat ass.

Op het journaal was vanmiddag een item over gewicht, en ik surf dus, als bezorgde burger, naar de site die vermeld wordt. En doe het testje. Maarten en ik behaalden beiden exact hetzelfde resultaat. Dat wil ik graag even met u delen, jawel.

Uw BMI is 20kg/m².

U hebt waarschijnlijk overgewicht, zonder echt zwaarlijvig te zijn. Om terug fit te worden, kunt u het beste wat meer gaan bewegen en een paar wijzigingen doorvoeren in uw eetgewoontes. Als uw BMI hoger is dan 25kg/m², kan advies van gezondheidsprofessionals zoals uw huisarts, bijvoorbeeld, helpen om een gezonde levensstijl op te bouwen. De individuele aanpak van het obesitasplatform wordt verder in de brochure uitgelegd en is voor u waarschijnlijk de beste oplossing.

Maarten is er ook nog altijd niet goed van :-).

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Eh? Dat moet een foutje geweest zijn. Ik kreeg dit:

Uw BMI is 22kg/m².

U eet en leeft vrij gezond, dus loopt u in principe weinig risico op obesitas. Maar zelfs zonder overtollige kilo's is het belangrijk om evenwichtig en gevarieerd te eten, zodat het lichaam alle nodige vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen binnenkrijgt om goed te kunnen werken.

Anoniem zei

Ik kreeg dezelfde melding als Liza, maar dan in het Frans.

En je kon jezelf een mailtje laten toesturen met het resultaat om dan op je blog te zetten en dat wou ik ook wel eens proberen. Ik kreeg echter een lege mail toegestuurd.

Ik geloof dat een en ander nog niet helemaal op punt staat...

:-)

dM3 zei

Ik kreeg het volgende bericht: "Je lichaam is perfect, je bent zowat de idealiteit zelve. Helaas voor jou, maar er zijn nog mooiere mensen. Bijvoorbeeld die Babs die daarnet de test heeft..." en toen heb ik 't maar afgesloten.
!

Anoniem zei

als jij overgewicht hebt, dan wil ik niet weten wat die bij mij zou zeggen...

hihi :)

Anoniem zei

Ik heb het twee keer ingevuld met beide keren hetzelfde gewicht, leeftijd en lengte maar wel verschillende eetgewoonten en beweging.
Beide keren was mijn BMI 21. Eén keer kreeg ik hetzelfde antwoord als u (werkelijke levensstijl) en de tweede keer bleek het dat ik goed bezig was (zwaar gelogen qua beweging en eetgewoonten).
Blijkbaar heeft de lengte en het gewicht ineens niet veel meer met BMI te maken!

Heidi

elke zei

Een BMI van 20 is toch perfect? Trouwens de eerste keer dat ik het in kg/m² zie uitgedrukt worden (al kan dat kloppen als je weet hoe je het uitrekent, maar het ziet er bizar uit).

Anoniem zei

bij mij noteert men dan eerst dat ik vrij goed en gezond leef maar beetje verder in de omschrijving moet ik toch zorgen voor evenwichtig eten... (beetje tegenstrijdig dacht ik)
maar ik ben tevreden met het resultaat: 'u leeft vrij goed en gezond!' jihaaaaaaaaaaaaaaa

babs zei

Ja, bij mij zegt ie nu ook dat ik gezond en goed leef en al. Geen zwaarlijvigheid meer dus. Oh, joepie.

En ik vind het ook een beetje grappig dat ik 20 kg per vierkante meter weeg. Nu nog een prijsje per vierkante meter, en ik kan zo bij de slager in de toonbank. 'Vandaag in promotie: Babs, sappig stukje vlees. Uitstekend geschikt voor op de barbecue, en met een pittig dipsausje.'

Of zo.