dinsdag 3 februari 2009

doodstraf

Facebook, opnieuw. Meer dan 15.000 mensen die zich lid maken van pro-doodstraf-groepen. Dat was even slikken, want ik ben absoluut anti. Uit nieuwsgierigheid ging ik even kijken wat daar zoal geschreven werd.

(De vetgedrukte titeltjes zijn toegevoegd door mezelf. De resterende schuine teksten heb ik gekopiëerd en geplakt, het is slechts een greep uit de vele reacties die er te vinden zijn. Alles is inclusief schrijffouten. Helaas.)


Doodstraf voor Kim de Gelder.

Veel fans van de middeleeuwen.


De enige straf die helpt is hem eerst uitrekken tot zijn spieren scheuren en zen botten op breekpunt staan, daarna zonder verdoving hem levend uit elkaar halen.
Zo ging het in de middeleeuwen toch...
Beter dan dat wij voor zen hotel moeten betalen.

terug naar de middeleeuwen met hem!
folter the motherfckr

DA STUK CRAPUUL , DA DEGOUTANT EXCUUS VOOR WEET IK WA ALLEMAAL , DA STUK STRONT MOET AFZIEN , AFZIEN , AFZIEN EN NOG AFZIEN !!!!!!! Koopt wa van die mannen om in den bak om die wa te treiteren...... Of nog beter , geeft de familie van de slachtoffers CARTE BLANCHE , nu moette wij der nog wa geld inpompen om em in den bak in leven te houden , terwijl da uitschot ons kindjes zonder blikken of blozen e mes in hun lijfje steekt , terwijl ze liggen te slapen !!!!! Zo iemand verdient GEEN GREINTJE medeleven......
Eerlijk mensen , voor de straf die ze krijgen , zullen ze t ni laten zéne.....
Let's go SAW on his ass !!!!!
TERUG NAAR DE MIDDELEEUWEN , OOG OM OOG , TAND OM TAND


Inspiratie uit andere landen en culturen.


ik persoonlijk zou hem op een tafel vastbinden

en dan waterdruppeltje laten vallen op z'n voorhoofd
kben even die techniek vergeten , maar kweet dat je
er zot van komt ( in dit geval zotter) en dat het echt
niet normaal is wat mensen dan doen !
en dat verdient hij !!!

In Iran is al eeuwenlang de doodstraf en er is inderdaad een beperkt aantal criminaliteit.Je kan daar met een groot hart gerust rondlopen en trouwens, wie betaald er allemaal om die gevangenen te onderhouden?DE WERKENDE MENS

Een onthoofding net als in Parijs ,bekogelen met rot eten en uitschelden die klootzak.

hem nekeer goe bewerke me een scalpel , endan by de leeuwe gooien , en just vo datm sterft stuurde hem ma na gaza



Egotrippers, zij die het graag zelf doen.


de doodstraf is nog te mooi voor deze duivel ik knalde hem een kogel door zijn kop midden in de rechtbank


Moesten ze dit doen bij mijn dochtertje,ik zou hem persoonlijk mollen...Ik zou me zelf niet verstoppen of vluchten,ik zou mezelf aangeven en met FIERHEID de gevangenis ingaan

weeral iemand op staatshotel. Weeral iemand waar we voor moeten opdraaien... Wie zijn hier nu de zotten. Ferm laten afzien en liquideren.
Wil nog komen helpen.

Gewoon 1 grote pot leggen en dan een persoon inhuren (in the jail) om m neer te leggen, want hier staan mekkeren dat lost genen zak op mannen. Het is erg wat er gebeurt is maar dat lost rien de knots op.Als we op janneke staat moeten wachten....

wil het eigenhandig en gratis doen!

MIJN MENING IS DAT ZE VOOR DEZE PERSOON DE STRAFFEN VAN IN DE TIJD VAN DE ROMEINEN TERUG MOESTEN UITVOEREN.OP EEN BRANDSTAPEL OF EEN SCHAVOT EN DIT OP DE GROTE MARKT.EN DIT VOOR AL DIE PERSONEN DIE NIET VAN KINDEREN KUNNEN OF WILLEN AFBLIJVEN.ALS ZE BEUL MOESTEN ZOEKEN IK BEN ALTIJD KANIDAAD.


Sterk uitgewerkte plannen. Financieel én commercieel.


Er zijn nog meer passende opties dan de doodstraf:

-Hang hem aan een paal op de markt van Dendermonde, met een bak stenen op 10 m afstand. Voor €5 mag je er eentje gooien, als je mist is de volgende aan €2,5. Voor hij dood is, haal je hem binnen en lap je hem op, om er een week later opnieuw te hangen. Opbrengsten gaan naar nabestaanden en overlevers.
- Vogelvrij verklaren. Voor wie dit niet kent: dit betekent dat hij geen bescherming meer krijgt van de wet, en dat je dus ongestraft mag doen met hem wat je wil. Drop hem ergens in een stad in Vlaanderen, en film de boel vanuit een helikopter, om uit te zenden op vt4 ofzo. Wie niet ter plaatse kan zijn om hem mee te helpen lynchen, krijgt dan toch bevredigende tv te zien...


Met kans op protestacties van dierenactivisten .


als we hem de doodstraf gunnen zijn we niet goed bezig want dan geven we hem een gunst waar ik eerder voor ben is martelstraf elke week een stukje fileren zo dat hij bezwijkt na verloop van tijd aan zijn eigen wonden door infectie en verrotting zo dat hij goed beseft wat dat is behandeld te worden als een lapje vlees


uitbenen en afslachten...

Steekt hem bij de witte muizen om op te testen !


Ondertussen ook andere mensen veroordelen.


laten afzien en martelen dat moeten ze doen met dien homo!!!!

Weer langharig tuig, een linkse rat, bedankt hippy's...


"De homoseksuelen in de gevangenis erop af sturen."


khoop dat ze hem in den bak goe verkrachten elke dag tot hij dood is ;)
das al een doodstraf op zen eigen haha
dat em elken dag zeepkes mag oprapen en ineen geslagen wordt, want de doodstraf is te simpel, hij moet en zal leiden zoals de slachtoffers van zijn daden!!!


Meervoudige doodstraffen.


eerst jarenlang folteren, en dan mag ie levend opgegeten worden door uitgehongerde gieren!

zou hem toch ook ferm laten afzien elke dag een paar onderhuidse messteken, en dan in een goed zout bad steken dat hem ferm afziet

Zo mensen moet je niet de doodstraf geven maar laten af zien.
Duw hem in de diepste put die er bestaat en gooi steen op hem tot hij dood valt

voor mij part mogen ze hem eerst nog wa folteren, levend villen of zo en dan gewoon ne kogel door zenne ROTTE KOP

Ja ik vind doodstraf wat de soft, eerst leven vellen en spier per spier uithalen en echt kwellen !

geen doodstraf eigenlijk,
geen eten, alleen een cel,ook geen wc,en elke dag een messteek van 10cm make! en niet verzorgen

Raspt dieje kerel zijn ballen met een wortelrasp en nadien is goe in de pekel ermee.
Dan met een bot, roestig mes zijn delen eraf snijden, nadien al zijn tenen en vingers eraf, zijn geschminkte ogen wa irriteren met ammoniak... en dan alles lekker laten infecteren en da monster is goed laten afzien.
Gooi hem dan in de gevangenis, in een cel met alle gevaarlijke en meest gevreesde criminelen en laat die mannen hun gedacht er is mee doen...


Meervoudige doodstraffen waarbij de medische sector een essentiële rol speelt.


aan de ouders geven van de slachtoffers en erbij zeggen alles toe gelaten maar je moet hem wel in leven laten , daarna oplappen en hem tussen de gewoone "of zware" poppulatie zetten in de gevangenis met dezelfde voorwaarden


slagen tot hij dood is en teug reanimeren elke keer opnieuw en opnieuw.

dood-straf da zou hem alleen maar helpen, zo'n mense moete ze stenigen, mss ouderwets maar hoe ga je anders duidelijk maken dat deze psycho mense geraakt heeft, kzou die jonge echt zo hard slagen dat die net nog 1 procent kans op overleven heeft. of wel hem verlammen dat die geen mes nie meer kan vasthouden!!!!!!


Of, heel simpel:


kill him with a stick.




Ik spot er nu wel een beetje mee, maar toen ik bovenstaande reacties voor het eerst las, was ik er echt niet goed van. Een wee gevoel in mijn buik.

Natuurlijk: Ik vind het vreselijk wat er is gebeurd, kleine kinderen die zonder reden vermoord worden. Ik leef mee, ik voel mee, ik huil mee. Ik begrijp de angst van ouders. De haat, de woede, en de onmacht die iedereen treft. Ik pleit voor correcte en zware gevangenisstraffen. Ik hoop dat zulke dingen nooit meer gebeuren.

Maar: Is dit de opinie van 'normale mensen', die gruwelijkere martelpraktijken verzinnen dan een psychopaat? Hoe kunnen mensen zich verlagen tot dit niveau, de daden van een moordenaar, datgene wat zelf zo hard veroordelen? En hoeveel triester kan het worden dat dit?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zieligaards die blijkbaar beter kunnen martelen dan typen.

Wat er gebeurd is valt niet goed te praten, maar de bloeddorst van al die commentaren indachtig, is het niet verwonderlijk dat zoiets nog niet eerder gebeurd. Blijkbaar allemaal fans van het oeroude bijbelse principe: "oog om oog, tand om tand". en dan maar beweren dat de Islam een achterlijke godsdienst is. In handen van fundamentalisten wel. Zoals elke andere godsdienst trouwens.

Hij moet inderdaad zwaar gestraft worden, maar op gepaste wijze. Gevangenisstraf, levenslang bijvoorbeeld, zonder kans op vervroegde vrijlating. Maar ik zal waarschijnlijk wel weer een linkse softie zijn.

Anoniem zei

"Hoe kunnen mensen zich verlagen tot dit niveau, de daden van een moordenaar, datgene wat zelf zo hard veroordelen?"

Die mensen verlágen zich niet tot dat niveau, die zijn van dat niveau. En ze zijn met veel.

@fILLE: links of rechts maakt niet uit. Wie weet stemt een groot deel van die commentatoren op Groen! of SP.A...

Anoniem zei

Hij moet gestraft worden voor zijn daden. Niet meer, niet minder.

Ik vind het altijd vreemd hoe mensen zo pro doodstraf zijn. De dader heeft gedood, dus willen zij hem ook dood. Maakt dat die mensen dan ook niet een beetje moordenaar? Maar waarschijnlijk stel ik het mij weer allemaal te simpel voor.

Manman, mensen kunnen echt niet meer schrijven, eh!!

Anoniem zei

Ofwel is de realiteit angstaanjagender dan de perceptie van hoe mensen zijn?

Trucido
http://trucido.skynetblogs.be

ed zei

Amai, hier word ik wel even stil van.
Het is inderdaad ziek en twisted om iemand anders te doden. Maar het is minstens even ziek om het zelf goed te praten, meer nog, te promoten. Hier word ik misselijk van. Echt, het VT4 verhaaltje van de tv-show waar we live zouden mogen mee "genieten" van de gruweldaden die sommigen op De Gelder zouden uitvoeren, angstaanjagend gewoon.
En waarom ze ook alweer het woord homo als scheldwoord moeten gebruiken, daar kan ik ook al niet met mijn gezond verstand bij...
Zucht.