vrijdag 4 september 2009

Feministe voor een dag.

Ik hoef niet gered.
Geen prins op zijn witte paard.
Laat mij alleen in mijn toren
op mijn schapenvel
voor de open haard.

Ik hoef geen koene ridder.
Ik vind je niet attent.
Ik doe het allemaal zelf.
Zonder hulp, en vooral
zonder vent.

Ik heb je echt niet nodig.
Geen gezever aan m'n kop.
Geen mannenzaagmachine,
geen piemel
in galop.

Ik kook m'n eigen potjes wel,
ik moet geen chef in huis.
En als je me wilt betasten,
tast dan maar
in je eigen kruis.

Een man heb ik niet nodig
Ik werk zelf wel voor m'n geld.
Ik hoef geen gunsten
van jouw kunsten
als gebrekkige pantoffelheld.

Ik wil geen man
die denkt dat hij het allemaal weet.
Want uiteindelijk,
een man als jij,
weet absoluut geen reet.

Ik wil niet dat je me beschermt,
met je blote handen.
En als je ze in het vuur steekt voor me,
dan hoop ik hartelijk,
dat ze verbranden.

Ik heb er geen behoefte aan dat je bij me bent,
ik kan gerust voor mezelf zorgen.
En als je me nodig hebt,
bel me dan maar,
mijn liefste, alsjeblieft, bel je me morgen?

4 opmerkingen:

Ivy zei

Babs, jij bent geweldig :)!
Ik ga je publiceren op mijn facebook.

Anoniem zei

Waw! Gewoon waw! My sister rocks!

spook zei

ha! super ;)

Liespies zei

Haha. Super mooi geschreven Babs!