maandag 31 december 2007

lijstjestijd

De balans van 2007.

Trabajo!

Het eerste halfjaar werkte ik bij Vero Moda. Dat was plezant, en toen gaf ik mijn ontslag. En zelfs dan was het nog steeds plezant. Behalve tijdens de solden. Hoewel ook dat weer zijn *ahum* charmes had.
Toen het juni werd, was ik voor de laatste keer naaktmodel. Vijf jaren kramp, en spierpijn, en veel te veel tijd om na te denken terwijl ik daar stond, lag, zat, hing, whatever, maar ik deed het graag. En ik was ook blij dat het voorbij was.
In oktober werkte ik voor Greenpeace. Interessant werk, dat is het minste wat ik er van kan zeggen.
De tweede helft van het jaar had ik plotsklaps werk als juf. Eerst gaf ik muzische vorming, en daarna kreeg ik er nog een fulltime bij op de kunstacademie. Zwaar, zwaar, zwaar. Maar zo fantastisch dat het is, verdoeme!
Oh, ik vergeet het bijna: ik liep ook weer het hele jaar in lingerie rond bij vreemde mensen thuis.

Vrije tijd.

Weinig. Als ik niet aan het werk was, dan was ik wel op een feestje, een optreden, yogales, autorijles, op café, of ergens anders.


Muziekjes die het meest gespeeld werden.


Gewoon luisteren (klik! klik! klik!):

Great Lake Swimmers, Nick Drake, Tom Waits, Tindersticks, Spinvis, Bob Dylan, The Smiths, Kate Nash, Carla Bruni, Beirut, Bright Eyes, Milow, The National, Nick Cave, Arid, Damien Rice,...


Festivals en feestjes.

Pinkpop, Dour, Pukkelpop, Gentse feesten, Feeërieën, Night of the proms, Cactusfestival, Maanrock, Werchter, Band of horses, Arid, Arcade fire, Milow, Lou Reed, Ideal husbands, Flip Kowlier, Tom Helsen, Petrol, Muziekodroom, Geel, Crossroads, en vele, vele anderen. Ze zijn te ver weg om allemaal te kunnen onthouden.


Liefde, oh schone liefde.

In de lente eindigde ik mijn tweejaardurende relatie. De tranen die er vloeiden, daar kon je pottekes mee vullen, en een winkel beginnen. (maar ja, wie wil er nou tranen hebben?) Net daarna stortte ik me op iets anders, maar ik zat te hoog met mijn hoofd in de wolken, en de grond kwam dus dubbel zo hard aan. Ach, Ik zal het beschouwen als een wijze les. (nooit meer verliefd worden.)
Daarna leerde ik veel nieuwe mensen kennen, en oude mensen nog wat beter kennen, en het was allemaal leuk en vrijblijvend en alles onder controle en gezellig en prima.
En nu?
Dat vertel ik later wel. *cliffhanger*


Vriendschap.

Die was fantastisch, danku.

Ik heb geleerd dat ik niet altijd sterk kan zijn. Soms zelfs allesbehalve. En dat je, als je valt, en keihard op je bek gaat, er vrienden zijn om je op te vangen. Of tenminste om je op te rapen.


Hatsjoem! Gezondheid.

Goed. Buiten die keer in het ziekenhuis. Hyperventilatie. Paniekaanvallen. Slaapproblemen. Bloederige taferelen. Veel tranen. Griep. Verkoudheden. Pijn.
Maar voor de rest: alles tiptop in orde.


Meest invloedrijke drankjes.

Witte martini, ter vervanging van de eeuwige witte wijn.
Alpro soya chocolade light, zo jummie .


Memorabele momenten.
(positief en negatief.)

Naaktstrand, modeshow, twee-torenwijk-toren, picknick, pony's, eurodisney, crossroads, Dour, Q-party, Arid, Brugge, muziekodroom, yoga, Bergen, travestietenbar, vriendinnenavondjes, Sven de enge stalker, festivalletjes in Bxl, busvriendjes, avonden bij de open haard, knallende ruzie's, poolen, nachtelijke escapades, en zoveel, zoveel meer.


Voornemens.

Gelukkig zijn. Of, beter: gelukkig blijven.

5 opmerkingen:

elke zei

voorwaar, wat een fantastisch voornemen ;-)
En in afwachting van mijn kaartje: een heel goed nieuw jaar voor jou en jou alleen. Met een strikje errond. En als je nog eens in Brugge bent: spring binnen!!!

Anoniem zei

gelukkig blijven lijkt me een ideaal voornemen voor jou, aangevuld met 'niet helemaal gek worden' ;-)
cu around motherfucker!

Lies zei

2de keer: happy 2008 en merci voor uw smske!! :)

Anoniem zei

Cliffhanger? :)

Anoniem zei

eh. 10x for text!